Tips Anak Kekal Sihat Pada Musim Cuti Sekolah


Cuti sekolah tiba lagi dan bagi kebanyakan kanak-kanak inilah masa untuk bercuti, bergembira dan makan sepuas-puas hati! Macam anak Kak Put je tu? Haha. Amri kalau cuti sekolah, memang kerap sangat makan. Mama pulak tak larat nak larang dah.

Dengan pelbagai makanan manis dan kudap-kudapan yang tersedia, kanak-kanak mudah terpengaruh dengan amalan pemakanan kurang sihat. Pastinya ia merupakan cabaran untuk kanak-kanak kekal sihat semasa bercuti.

Jangan bimbang, anda masih boleh mengekalkan kesihatan anak anda pada musim cuti tanpa perlu mengorbankan keenakan menikmati makanan manis.

Cara terbaik untuk memastikan kesihatan terjaga ialah dengan memberikan mereka diet seimbang, menawarkan pelbagai jenis makanan yang penuh dengan kebaikan. Anak-anak yang terbiasa dengan makanan ini akan kurang menggemari snek tidak sihat. Namun begitu, jika anak anda seorang yang pemilih dan tidak mendapat bekalan makanan sihat dengan diet tepat, mereka mungkin kurang bertenaga untuk menikmati percutian. Bagi menangani masalah ini, pembelian suplemen multivitamin semulajadi boleh membantu memastikan mereka mendapat semua nutrien penting yang diperlukan.

Inginkan anak-anak anda membesar dengan sihat dan gembira? Berikan mereka permulaan hebat untuk Tahun Baharu dengan nutrien-nutrien penting untuk kesihatan!


Vitamin dan Mineral
- Penting untuk tumbesaran tubuh
- Membina dan memulihkan sel-sel
- Membina antibodi, enzim dan hormon


Protein dan Kalsium
- Membantu membina tulang dan gigi yang kuat
- Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
- Jika susu bukan lagi makanan utama anak-anak anda, tingkatkan pengambilan kalsium mereka dengan multivitamin


Vitamin C
- Bertindak sebagai antioksidan
- Meningkatkan sistem imun
- Membina dan menguatkan kolagen dalam tulang, otot-otot dan saluran darah
- Membantu untuk memulihkan kecederaan dan luka

--

Apakah yang terkandung di dalam Set Kanak-Kanak Shaklee dan berapakah pelaburan yang diperlukan? Klik sini.

Untuk dapatkan lebih penjimatan, daftarlah sebagai ahli dan dapatkan CASHBACK juga! Klik di sini untuk cara menjadi ahli Shaklee.

Hubungi kami jika anda sudah bersedia merasai sendiri #ShakleeEffect!

Saya adalah SID yang tepat!
Mahfuzah [Put]
Shaklee ID: 913006
SMS/WhatsApp: 019-326 5417
COD Meru Raya dan Chemor
Pengeposan ke Seluruh Negara
~ Always Caring, Always Here!
Continue Reading

Otak Perlukan Lecithin Tau!

Norliza Ismail:
KESIHATAN OTAK YANG SERING KITA ABAIKAN
============
.
👫 Ramai antara kita JARANG menitikberatkan tentang kesihatan otak.
✔️ Nyanyuk
✔️ Mudah lupa
✔️ Short term memory loss
.
👫 Ramai antara kita anggap itu PERKARA BIASA tetapi ramai yang tidak tahu KESIHATAN OTAK ini juga penting untuk menjamin KEHIDUPAN yang LEBIH BAIK.
.
👫 Apakah punca-punca kepada kerosakan otak?
💯 Tidak mengambil sarapan pagi
💯 Merokok
💯 Menghidu udara yang tercemar
💯 Terlebih makan dan terlebih pengambilan gula
💯 Tidak membaca Al-Quran dan banyak lagi.
.
👫 Tahukah anda?
😊 Otak kita mengandungi 60% lemak yang menyokong aktiviti berfikir dan memberikan tenaga kepada kita.
😊 Perkembangan otak yang paling utama adalah semasa usia kanak-kanak.
😊 Kita memerlukan sumber KOLINA yang penting untuk menghubungkan sel-sel otak.
.
👫 Bagaimana LECITHIN dapat membantu dalam MENINGKATKAN KESIHATAN OTAK?
🍃 Lecithin mengandungi ACETYLCHOLINE iaitu lemak kolina yang menghasilkan lebih banyak NEUROTRANSMITTER bagi menggalakkan sel-sel otak berhubung.
.
👫 Kolina akan berkurang akibat KEMALANGAN, HAMIL dan MELAHIRKAN ANAK. 😂
🍃 Oleh itu individu-individu ini lebih memerlukan LECITHIN bagi meningkatkan semula kandungan Acetylcholine dalam otak.😍
.
👫 Jom tingkatkan sumber kolina kita! 😘
Continue Reading

Lahirkan Anak Pintar

Setiap Ibu dan Ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi, berpotensi, bijak, kreatif, rajin belajar dan seronok membaca. Memang tidak dinafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak anda, namun itu sahaja tidak mencukupi tanpa nutrisi yang baik yang juga penting dalam perkembangan tahap intelektual anak-anak.

Berdasarkan penyelidikan yang dibuat, di bawah merupakan beberapa nutrien penting yang membantu dalam perkembangan otak yang sihat untuk kanak-kanak yang sedang membesar.

Multivitamin
Multivitamin memberikan asas nutrien yang penting untuk perkembangan otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin perlu seperti B-Complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

Vitamin C
Vitamin C membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. Ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selesema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah di kalangan kanak-kanak yang sedang membesar.

Omega-3
Sebahagian besar daripada lemak "baik" yang juga dikenali sebagai asid lemak Omega-3. Kajian menunjukkan yang diet yang kaya dalam Omega-3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul atau menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega-3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

Lecithin
Lecithin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neorotransmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalam sistem saraf. Akademi Sains Kebangsaan telah mengiktiraf yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak.

Protein Baik
Protein baik membantu untuk menyuburkan otak. Asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neurotransmiter. Protein juga merupakan blok-blok sel yang terbina di dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat.

Shaklee memberikan rangkaian nutrisi terbaik yang diperlukan anak anda untuk sokongan tumbesaran yang sihat di samping mengekalkan kesihatan seiring tumbesaran mereka.

Chewable Vita-C Plus 100mg
Ia merupakan antioksida yang menyokong







Continue Reading

Mengandung Pun Boleh Bercuti Sana Sini


Pernah tengok tak orang buat rumah, susun bata tapi tak letak simen? Tak pernah bukan. Macam tu la keperluan Kalsium dalam badan kita, kalau tak de Magnesium, Vitamin D tu kira tak de maknanya

Magnesium macam simen tu la, tolong ikat elemen2 batu bata. Kalau tak, dinding tak kukuh dan roboh. Macam tu jugak tulang kita, ada Kalsium tapi takde Magnesium, Vitamin D, Boron, Zink bagai tu, tulang kita tak kuat dan rapuh!

Masa ngandung pulak, Kalsium lak tak cukup. Mak pun nak kena amik Kalsium. Anak dalam kandungan tu pun sama, nak juga dia bina tulang dan gigi dan membesar. Kalau tak cukup, anak selamba je serap kalsium dari tulang Mak. Bertambah2 la kerapuhan tulang Mak. Boleh bayangkan tak rupa tulang Mak2?

Bila dah tak cukup kuat, mula la sakit sana sini. Bermulalah kisah yang tak best kan.

Nak tak kalau Kak Put kongsi macamana nak seronok pergi jalan2 even masa mengandung? Takyah dah nak pikir lenguh2 kaki, sakit2 pinggang, kaki bengkak la sebab Kak Put ada OsteMatrix, pil kalsium yang ada Magnesium, Vitamin D, Boron, Zink pun ada sekali.

Jangan risau, takde efek pape pun kat baby atau mak baby. Dijamin selamat sebab OsteMatrix ni daripada bahan semulajadi, bukan sintetik tau! Kalau dah minum susu pun xde hal lah nak tambah OsteMatrix lagi, lagi bagus sebab Kalsium dalam susu tu pun dibantu si OsteMatrix ni nanti.

Jom2, sempena penghujung hari Februari ni, daripada kita merungut tak boleh nak pergi mana2, apakata rewards tubuh badan sendiri, tak de la kita bebel2 keboringan, pastu asyik susahkan en suami je nak kena tolong urut sana, urut sini kan.

Sapa nak Kak Put tolong dia, meh PM Kak Put atau Whatsapp ja 019-3265417. Kita deal bagi jadi!
Continue Reading