Testimoni OsteMatrix Untuk Kaki Cramp

Testimoni Cramp Kaki Dengan OsteMatrix
Nampak Master Kesayangan share testimoni Kak Put amalkan Shaklee. Masa bagi testimoni ni dulu rasanya lama dah. Masa tu duk Johor lagi.

Sapa kenai husband Kak Put, memang tau la dia jenis duk tak diam kan 🙊

Continue Reading

Herbal Blend Kurangkan Bengkak Gigitan Nyamuk

Kalau balik kampung, jangan memasal tak pasang kelambu. Kak Put memang prefer kelambu berbanding ubat nyamuk. Tak tahan daripada Kak Put budak2 lagi.

Tak panas ke? Tak de lah panas sebab Mak Kak Put belikan kelambu besar jugak. Yang muat 2 tilam queen size tu. Kelambu ni homemade. Anak kawan Mak yang buat. Kalau tak pasang memang nyamuk banyak. Bintat abis la tangan, muka dan kaki anak.

Kalau terkena gigit nyamuk, meh Kak Put tolong sapu Herbal Blend macam kawan kita dalam testimoni kat bawah ni. Alhamdulillah, bengkak tu tak bengkak sangat.

Herbal Blend Kurangkan Bengkak Gigitan Nyamuk
Nak cuba Herbal Blend Shaklee jugak? InsyaAllah, semua mommies mampu, hanya RM37.50/botol. Info lain tentang Herbal Blend boleh klik sini.

Mahu baca feedback lain tentang Herbal Blend Shaklee? Klik sini.

--

Hubungi Kak Put untuk merasai sendiri #ShakleeEffect!

Kak Put adalah SID yang tepat!

www.wasap.my/60193265417
COD Meru Raya dan Chemor
Pengeposan ke Seluruh Negara
~ Always Caring, Always Here!
Continue Reading

7 Sebab Mengapa Kita Perlukan Suplemen

Kredit Foto: http://www.foodmatters.com
Mengamalkan suplemen atau makanan tambahan sebenarnya tidaklah wajib pun. Selagi mana kita mengamalkan pemakanan dan gaya hidup sihat. Tapi andai diukur kepada beberapa situasi kita zaman sekarang. Rasanya kita perlu sangat suplemen ni.

Di sini Kak Put nak senaraikan beberapa sebab yang dirasakan wajar untuk kita fikir dan ukur untuk jadi tanda aras bahawa kita perlu atau tidak mengamalkan suplemen atau makanan tambahan ni.

Continue Reading

Anak Dah Tak Sembelit Dengan Meal Shakes

Kalauu sape2 pernah tengok anak sakit membuang najis keras atau sembelit, mesti kesian kan. Tak sampai hati nak tengok. Apa kata cuba Meal Shakes macam Puan dalam testimoni kat bawah ni.

Alhamdulillah, selepas 2 minggu konsisten ambil Meal Shakes untuk anaknya, anaknya dah boleh baung air besar tiap hari tanpa najis keras dah.

Istimewa Meal Shakes ni, sejenis minuman multivitamin yang mempunyai serat :)
Meal Shakes Hentikan Masalah Najis Keras
Continue Reading

Protein Soya Penting Untuk Semua Peringkat Umur

Ayah Pun Nak Sentiasa Cergas Di Pejabat

Minuman yang Kita Gemari

Pemakanan yang sihat bermula di rumah. Protein soya adalah minuman yang disukai ramai. Ia membekalkan asid amino, tidak mengandungi kolesterol dan laktosa, sesuai untuk golongan vegetarian dan mudah dihadam. Apa yang paling penting, ia sesuai untuk seisi keluarga dan semua orang gemarkannya! Ketahui kelebihan protein soya untuk anda dan yang tersayang.

Khasiat Protein Lengkap untuk Seisi Keluarga!

Setiap ahli keluarga adalah sama penting. Berikan orang yang anda sayangi protein soya terbaik, untuk khasiat terbaik, yang diperlukan oleh badan mereka.

Continue Reading

Persoalan Nutrisi Anda Terjawab!

Persoalan Nutrisi Anda Terjawab!

1. Bolehkan saya mengambil suplemen bersama Teh dan Kopi?
- Kafein, sebatian semulajadi yang terdapat di dalam teh dan kopi mungkin mengganggu penyerapan nutrien. Kami cadangkan anda untuk minum teh atau kopi 15 minit sebelum dan 1 jam selepas pengambilan suplemen.

Continue Reading

10 Tips Penting untuk Mengekalkan Kesihatan Kulit - Part 2

Sambungan daripada PART 1. Boleh dapatkan DI SINI.

6. Tidur Nyenyak (Sleeping Beauty)
- Semasa anda tidur dengan nyenyak, paras hormon pertumbuhan akan meningkat untuk memperbaiki sel-sel yang rosak manakala lebihan air di dalam tubuh diproses untuk disingkarkan dari tubuh. Tidur yang tidak mencukupi atau tidur yang tidak berkualiti menghasilkan sel yang tidak berkualiti dan menyebabkan berlakunya lebam di bawah mata, kulit kering dan garis-garis halus terbentuk.
Continue Reading

10 Tips Penting untuk Mengekalkan Kesihatan Kulit - Part 1

Meskipun anda boleh menggunakan pelbagai krim dan losyen untuk mengekalkan seri wajah anda, namun itu hanyalah bersifat sementara. Malahan tiada jaminan, yang barangan penjagaan kulit tersebut dapat meresap masuk ke dalam lapisan kulit dan memberikan kesan seperti yang dijanjikan. Di sini kami berikan 10 petua penting yang boleh anda amalkan untuk kulit yang kekal sihat dan berseri.

1. Apa yang Anda Makan Itu Penting
- Makanlah buah dan sayur-sayuran yang kaya dengan anti-oksida seperti beta karotena dan Vitamin C, E dan A yang boleh menghalang kerosakan sel akibat daripada radikal bebas. Apabila anda tidak boleh atau tidak mendapat nutrien yang mencukupi daripada makanan, anda boleh mengambil suplemen untuk memenuhi keperluan nutrien tersebut.
Continue Reading

6 Nutrisi yang Baik Untuk Persediaan Hamil

Bersedia untuk mengandung? Marilah memulakan pengalaman sebagai ibu dan bapa dengan kesihatan yang baik. Ibubapa yang sihat akan melahirkan bayi yang sihat. Mengenalilah nutrisi ini untuk kehamilah yang sihat dan kelahiran bayi yang sihat!

1. Protein

Pengambilan protein secara tetap, terutamanya protein tumbuhan telah menunjukkan bahawa:

Wanita
  • Menyokong kualiti sintesis dan kualiti telur yang baik.
  • Mengatur kitaran haid.
Lelaki
  • Menyokong pembentukan sperma sihat.
  • Menyokong pembentukan dinding sperma yang lebih tebal untuk perlindungan semasa perjalanan menuju ke telur.
  • Menyokog pergerakan sperma yang normal dan baik

Continue Reading

4 Tips Memilih Minyak Ikan Terbaik

Ikan Kecil Lebih Baik Untuk Minyak Ikan

Berikutan saranan untuk mengambil 2-3 hidangan ikan seminggu - terutamanya ikan laut dalam, ianya adalah saranan yang baik untuk memastikan pengambilan EPA / DHA yang mencukupi.

Walaubagaimanapun, tidak semua orang makan ikan secara kerap. Terdapat juga banyak kebimbangan mengenai risiko pencemaran yang terdapat dalam ikan biasa. Persoalan yang sering berlegar di fikiran adalah adakah manfaat kesihatan daripada pengambilan ikan adalah lebih penting daripada risiko mengambil ikan yang mengandungi merkuri, plumbum atau toksin lain.

Dengan kebimbangan ini, banyak orang beralih kepada suplemen minyak ikan sebagai jalan penyelesaian. Apabila minyak ikan diproses dengan betul, bahan pencemar boleh disingkirkan atau dikurangkan ke tahap di mana ianya tidak seharusnya menimbulkan risiko.
Continue Reading

Peranan Omega-3 Dari Pra-Konsepsi Hingga Penyusuan

Pada setiap peringkat kehamilan anda bermula dari konsepsi sehingga ke peringkat penyusuan, ia merupakan peluang terbaik untuk anda membina kesihatan anak anda. Salah satu lemak yang penting untuk kesejahteraan anda dan bayi and adalah Asid Lemak Omega-3 – asid eicosapentaenoic (EPA) dan asid docosahexaenoic (DHA).

Marilah kenali dengan lebih lanjut khasiat Omega-3 untuk anda dan bayi anda.
Continue Reading

8 Nutrisi Penting Untuk Lelaki Usia 40an


Kaum lelaki sering digambarkan sebagai idola dan juga wira. Mereka menguruskan pelbagai perkara penting dalam kehidupan dan sering diberikan tanggungjawab untuk memimpin dan melaksanakan semua urusan dengan baik. Apabila anda sering memberi tumpuan kepada kehidupan seharian, masa anda adalah terhad untuk menjaga kesihatan.

Oleh kerana tubuh kita berubah dari semasa ke semasa, keperluan tubuh kita turut berubah – oleh itu kaum lelaki, sama ada anda menghampiri usia 20-an atau memasuki usia 40-an, perhatikan perubahan ini dan amalkan pemakanan yang betul untuk prestasi tubuh dan minda yang optimum.

Inilah MASANYA! Melangkah ke arah kesihatan yang lebih baik. Serlahkan yang terbaik!
Continue Reading

7 Nutrisi Penting Untuk Lelaki Usia 30an


Kaum lelaki sering digambarkan sebagai idola dan juga wira. Mereka menguruskan pelbagai perkara penting dalam kehidupan dan sering diberikan tanggungjawab untuk memimpin dan melaksanakan semua urusan dengan baik. Apabila anda sering memberi tumpuan kepada kehidupan seharian, masa anda adalah terhad untuk menjaga kesihatan.

Oleh kerana tubuh kita berubah dari semasa ke semasa, keperluan tubuh kita turut berubah – oleh itu kaum lelaki, sama ada anda menghampiri usia 20-an atau memasuki usia 40-an, perhatikan perubahan ini dan amalkan pemakanan yang betul untuk prestasi tubuh dan minda yang optimum.

Inilah MASANYA! Melangkah ke arah kesihatan yang lebih baik. Serlahkan yang terbaik!
Continue Reading

6 Nutrisi Penting Untuk Lelaki Usia 20an


Kaum lelaki sering digambarkan sebagai idola dan juga wira. Mereka menguruskan pelbagai perkara penting dalam kehidupan dan sering diberikan tanggungjawab untuk memimpin dan melaksanakan semua urusan dengan baik. Apabila anda sering memberi tumpuan kepada kehidupan seharian, masa anda adalah terhad untuk menjaga kesihatan.

Oleh kerana tubuh kita berubah dari semasa ke semasa, keperluan tubuh kita turut berubah – oleh itu kaum lelaki, sama ada anda menghampiri usia 20-an atau memasuki usia 40-an, perhatikan perubahan ini dan amalkan pemakanan yang betul untuk prestasi tubuh dan minda yang optimum.

Inilah MASANYA! Melangkah ke arah kesihatan yang lebih baik. Serlahkan yang terbaik!
Continue Reading

5 Tips untuk Bantu Anda Pilih Sumber Protein yang Betul


1. Protein Tumbuhan vs Protein Berasaskan Haiwan?
- Kedua-dua protein tumbuhan dan berasaskan haiwan mengandungi kandungan protein yang sama. Walaubagaimanapun, sumber berasaskan haiwan seperti daging merah atau ayam mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya dan berpenyakit. Protein soya lebih mudah dihadam, terutamanya di kalangan warga tua.

2. Kandungan Kolesterol Tinggi vs Kolesterol Rendah?
- Protein berasaskan tumbuh-tumbuhan mengandungi sifar kolesterol.

Continue Reading